Minden cégben vannak elakadások a folyamatokban, de sokan észre sem veszik, hogy ezek jelentős pénz- és időveszteséget okoznak. Íme néhány gyakori hiba és megoldás.
1. Nincsenek egyértelmű folyamatok
Egy logisztikai cég folyamatosan késve szállította ki a termékeit, de nem tudták, miért. Kiderült, hogy minden raktáros más rendszert követett, és nem volt egyértelmű, ki mit csinál. Miután létrehoztak egy részletes, lépésről lépésre dokumentált folyamatot, azonnal csökkentek a hibák.
Megoldás: Készíts vizuális folyamatábrákat és határozd meg az egyes lépések felelőseit.
2. Rosszul mért teljesítmény
Egy ügyfélszolgálati központ csak a hívások számát mérte, de nem figyelte, hogy az ügyfelek valóban megoldást kaptak-e a problémájukra. Miután bevezették az első hívásos megoldási arány (FCR) mérését, a panaszok 30%-kal csökkentek.
Megoldás: Határozz meg megfelelő KPI-ket (például ügyfélelégedettség, hibaszám csökkentése), ne csak a mennyiséget mérd.
3. Manuális munkavégzés digitális lehetőségek helyett
Egy könyvelőirodában az ügyfelek minden hónapban e-mailben küldték a számláikat, amit manuálisan rögzítettek. Miután áttértek egy dokumentumfeltöltő portálra, az adminisztrációs munka 50%-kal csökkent.
Megoldás: Keresd meg azokat a feladatokat, amelyeket szoftverekkel lehet gyorsítani, és tesztelj digitális megoldásokat.