Sok vezető egyedül próbálja megoldani a folyamatfejlesztést, de ha a dolgozók nem érzik magukat részének, az újítások gyakran kudarcba fulladnak. Hogyan érhetjük el, hogy mindenki részt vegyen benne?
1. Adj nekik beleszólást!
Egy gyártócég vezetése úgy döntött, hogy átszervezi a műszakbeosztást, hogy csökkentsék a túlórákat. Amikor először megpróbálták bevezetni, a dolgozók ellenálltak. Második alkalommal viszont bevonták őket a tervezésbe, és közösen alakították ki az új rendszert – így már mindenki elfogadta az új működési módot.
Tipp: Szervezz workshopokat vagy javaslattételi fórumokat, ahol az alkalmazottak is kifejthetik a véleményüket.
2. Mutasd meg a változás előnyeit
Egy értékesítési csapatnak új CRM-rendszert kellett bevezetnie, de eleinte senki sem akarta használni, mert bonyolultnak tűnt. Amikor a vezetőség megmutatta, hogy a rendszer automatikusan kitölti az ajánlatokat és követi az ügyfeleket, mindenki elkezdte használni.
Tipp: Ne csak bevezess egy új folyamatot, hanem tarts oktatásokat és mutasd be a gyakorlati előnyeit!
3. Jutalmazd a fejlesztési ötleteket
Egy étteremlánc dolgozói rendszeresen panaszkodtak a túl sok kézi adminisztrációra. A cég bevezetett egy havi "Legjobb fejlesztési ötlet" díjat, és az alkalmazottak aktívan kezdtek ötleteket adni. Egy ilyen javaslat alapján vezették be az elektronikus rendelési rendszert, ami 20%-kal növelte a kiszolgálás gyorsaságát.
Tipp: Ismerd el a dolgozók fejlesztési javaslatait, és mutasd meg nekik, hogy ezeknek valódi hatásuk van.